طفلک جوانها

هر بار که تو اکسپلور اینستام عکسی، فیلمی، ردی از پرواز ۷۵۲ میبینم قلبم مچاله میشه. یک وقتهایی به خودم میام و میبینم اشکام جاریه...

من به شدت به شدت از صحبت در مورد هر آنچه تار مویی به سیاست وصل باشه در بین آدمها و فضاهایی که آشنایی کامل با من، خانواده م، گذشته و حالمون ندارند پرهیز میکنم. البته که این روزها و البته از مدتها پیش همه ارکان زندگی همه مون به سیاست گره خورده... اما من توانایی ندارم در موردش با همه صحبت کنم. در زندگی شخصیم از هرگونه تنش با اطرافیان و فامیل و دوستان پرهیز میکنم... دیدین گاهی افراد به زوووووورررررر میخوان عقیده شون رو _ هر چه که هست_ توی مغزت فرو کنند؟!!! در لحظه یادشون می‌ره که تو دوستشونی، فامیلی، دختر یا پسرشون هستی... من تحمل این لحظه رو ندارم. 

اما خب یک وقتهایی آدم دلش میخواد یک چیزی بگه ... هواپیما که افتاد من با خبر تلویزیون فکر کردم سقوط بوده و خیلی متاثر شدم . حتی نوع خبر جوری بود که من فکر کردم هواپیمای یک کشور دیگه بوده که تو ایران سقوط کرده... وقتی فهمیدم قضیه چی بوده و اون همه دروغ و دغل در اون چند روز تو مغزمون کردن، فنا شدم... 

من حوصله و توان روحی بحث با هیچکی رو نداشتم و ندارم اما همیشه به مهرداد میگم اصلا بیا بگیم عمدی نبوده... باشه! قبول! بازم باور میکنیم. اما طرز رفتار و برخورد با بازماندگان رو کجای دلمون بگذاریم؟ نحوه رسیدگی رو چطوری هضم کنیم؟ ساماندهی اشیا و وسایل و یادگاری های باقی مانده رو چی بگیم؟!!! مدال صداقت دادن به جای استعفا و به خاک نشستن و سر و چشم به زمین دوختن رو چطور باهاش کنار بیایم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! 

دو تا جوون  رو اعدام کردین در سالروز یک اشتباه !!!!!!!!! ( باشه قبول!!!!!!) من که اون فیلم مرحوم عجمیان ( جبهه حق و باطل قاطی شده عجیب...دیگه شهید تعیین کردن باشه واسه یک وقت دیگه) رو ندیدم. مردم میگن خیلی بده و ناراحت کننده س و... من توان روحی دیدن تصاویر و فیلم‌های خشن رو ندارم. واقعا نمیتونم. به هر حال جوانی از این مملکت به قتل رسیده... رسیدگی میکنید ...قبول... اما چرا مثل علی(ع) که نه!!! چرا مثل انسان برخورد نمیکنید؟؟؟ چرا اجازه نمی‌دهید که با خانواده به نحو انسانی دیدار کنند؟ وکیل مناسب داشته باشند؟ از فرصت طلب عفو از خانواده مرحوم استفاده کنند؟ اصلا مدتی بگذره با آرامش رسیدگی کنید ببینید چی شده؟ من هیچ استوری یا مطلبی در جاهایی که من رو میشناسند نگذاشتم مبنی بر ناراحتی از اعدام این افراد؟!!!! چون موضعم این نیست که هر کی ( حتی مدافع آزادی و معترض به این وضع داغون) حق داره هر کی ( حتی طرفداران حکومت فعلی ) رو به هر نحوی ساکت کنه و ادب کنه. 

اما دلم برای هر دو  طرف و بازماندگانشون خونه...طفلک جوان‌های ما که هر کدام فکر میکنند طرف درست ایستادند... طفلک جوانها... 


پ.ن: اینجا رفت و آمد کمی داره، اما اگر دوست عزیزی کامنتی گذاشت، به شرطی که کلمه نامناسب نداشته باشه، تایید میکنم. اما پاسخ نمیدم. چون واقعا واقعا توان بحث ( نه موافق و نه مخالف) ندارم. سبک زندگیم اینجوریه ها...سخته واسم همه زوایای ذهنم رو بخوام نشون بدم...